Priva wint DISCA’20-award in de categorie Best Customer

Priva heeft de DISCA’20-award in de categorie Best Customer gewonnen, zo is vandaag bekend gemaakt. Vanwege corona kreeg de winnaar de trofee uitgereikt in een zeer persoonlijke meeting op de werkvloer. Ton Wallast, cfo van Priva: ‘We zijn een familiebedrijf dat denkt in het aangaan van langetermijnrelaties met strategische partners. Prachtig om te horen dat we daar klaarblijkelijk goed in slagen.’

De Dutch Industrial Suppliers & Customer Awards 2020 (DISCA’20), een initiatief van LINK Magazine in samenwerking met ING en ISAH Business Software, werden voor de negentiende keer in successie uitgereikt. Ditmaal niet op een podium ten overstaan van een zaal vol collega’s en relaties, maar op de eigen werkvloer, in een heel persoonlijke setting.

De prijs kreeg de winnaar uit handen van het jurylid/leverancier dat hen Priva had voorgedragen en in de finale had gepitched. Want uniek aan deze award is dat je je er niet zelf voor kan nomineren maar dat je toeleveranciers dat moeten doen. Ook dit jaar hadden weer honderden klanten hun suppliers genomineerd en evenzoveel toeleveranciers hun klanten. De bedrijven die meermaals waren genomineerd en in ronde 2 de gemiddeld hoogste scores kregen gingen door naar de finale. Daarin zette de jury voor categorie Best Customer Priva op het hoogste ereschavot. De jury stond onder voorzitterschap van Anita van Gils, Associate Professor in Entrepreneurship and Family Business Management aan de Maastricht University.

‘De relatie die we hebben met deze klant is heel transparant. We delen de businessplannen, de toekomstbeelden, de technische inhoud en de informatie over de financiën. Dat kunnen we niet met elke klant, maar zorgt er wel voor dat we heel efficiënt en effectief kunnen samenwerken, heel belangrijk juist in deze tijd.’

Edgar Langen - Business manager MTA

‘Wat mij betreft zou dat veel meer moeten gebeuren want door zo samen te werken vergroot je de kansen in de markt en daar is iedereen bij gebaat’, vult MTA-directeur Patrick Geerts aan. ‘Priva is een voorbeeld-opdrachtgever.’

Manager innovation & research Ronald Zeelen van Priva is trots op de winst. ‘Temeer daar dit geen prijs is waarvoor je jezelf kunt nomineren. Dat moeten meerdere leveranciers doen. Het is een bekrachtiging van de investering die wij doen in relaties met suppliers. Heel goed ook dat er deze prijs er is. Want het gaat niet alleen om de harde technologie. Minstens zo belangrijk voor succes in de markt is de kwaliteit van de samenwerking met je partners, in een gelijkwaardige relatie waarin je met elkaar omgaat als met directe collega’s.’

‘In normale tijden hadden we er een groot feest van gemaakt, want we zijn enorm trots’, aldus een glunderende Ton Wallast, cfo van Priva. ‘We zijn een familiebedrijf dat denkt in het aangaan van langetermijnrelaties met strategische partners. Prachtig om te horen dat we daar klaarblijkelijk goed in slagen. En geweldig dat Link Magazine dit organiseert. Goede samenwerking is van groot belang voor de kracht van de Nederlandse industrie en deze award helpt daarbij.’

 

Bron: Link Magazine